Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Såg du älskling, dem har köpt den där soffan som jag alltid velat ha!

Av marcia nothing else to do - 5 oktober 2010 14:30

Hallå!


Nu är jag tillbaks för en liten stund.

Har börjat jobba igen så det tar tid att hitta tillfällen då man får pausa och sätta sig framför datorn utan att någon annan pillar på tangentbordet samtidigt.  


Tanke;   Är det ok att leva utanför sina begränsningar?



Tänk va shit vi måste köpa för att hänga med i trender inte bara i klädstil men herreGud även i hemmet!!


Byta möbler sedan gardiner, mediabänk och glöm inte soffbordet också.

Och för att få en tidningtouch på det detaljerna en ljuststake hit och dit.

Bara min make får höra ordet matcha en gång till så har halva hjärnan rykt.   Och tänk att det finns flera som honom pore men.

Det är ju ingen som bor i dem jävla tidningsomslagen det är inte så konstigt att det ser så vackert och mysigt ut.


Det finns människor som handlar saker fast dem inte har råd bara för att grannen har köpt nya möbler eller nya high tec.

Vad händer sedan, jo man kan hamna i lyxfällan.  


Kan man inte bara ha det som man har det enkelt eller pråligt?


Det är ju inte enkelt längre när det handlar om att få det rätt efter smak som på ett eller annat sätt går efter någon ikon. Antingen country, klassiskt, modern, goth, punkigt, singelstil eller vad det än är för stil så finns en trend inom  den kategorin.


Jag personligen tycker att det är en pain in the as att få det ok för det finns så mycket att välja på.


Det är inte ekonomiskt att handla efter området det borde bli efter ens egna plånbok för det är ju den som får slita inte grannens.


Vilka krav! fint hem, bra jobb, bra utbildning, snygg bil, vacker trädgård, vackra barn, smarta barn, snygg kropp. En partner som har allt också.   precis vinst.


Är det så svårt att leva efter ens egna ramar?

Jag hör ofta jag gör som jag vill, köper allt jag vill ha, klär som jag vill men när drömmen tar slut så är det bara crap. ReAL Life är inte så enformigt och klarsynt.


Skulle folk våga vara ärliga så kanske skulle kraven sänkas och konkurrensen minska.   


Nu måste jag dra, this it for today this subject aint over but for today it is.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcia nothing else to do - 12 september 2010 22:20

Än idag har jag svårt att tro att så människor dog den 11sep nio år sedan, en dag som skapade så mycket sorg och hat.   Jag kan aldrig sätta mig in i de förluster och sorg som utspelades den dagen, en dag då många liv släcktes och djupa sår väckt...

Av marcia nothing else to do - 31 augusti 2010 11:47

Spela ett spel!!!   I tider har vi människor blandat oss med skvaller, skandaler, rykten och myter för att hålla oss incheck med the real life. Trots att många människor påstår att de inte bryr sig om sådant och skulle aldrig falla sig in och beb...

Av marcia nothing else to do - 24 augusti 2010 11:19

Den senaste tiden alltså de senaste två veckorna, har jag fastat och bett am very proud. Från ca 3-4på natten till ca 21-20 på kvällen har jag varken druckit eller ätit och detta har fått mig inse hur mycket jag har småätit under dagarna under min ma...

Av marcia nothing else to do - 1 augusti 2010 19:52

Ibland blir jag så less på folk som bär sitt skit i tider och gravlar i det och paintar om det om och om igen. Hur orkar dem jag menar blir det inte tungt och vilken energislösare  . Ok jag förstår om det finns saker som har sårat en ect men man behö...

Av marcia nothing else to do - 28 juni 2010 10:36

Vilken härlig vecka en hel del sol eller rättare sagt en massa sol, det behövs så blir folket gladare och mindre deprimerande . Det syns när solen tittar fram så blir vi människor ett med naturen, vi blir halvnakna, olika färgade, varma och skiner....

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards