Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Min fasta

Av marcia nothing else to do - 24 augusti 2010 11:19

Den senaste tiden alltså de senaste två veckorna, har jag fastat och bett am very proud. Från ca 3-4på natten till ca 21-20 på kvällen har jag varken druckit eller ätit och detta har fått mig inse hur mycket jag har småätit under dagarna under min mammaledighet  . Visst har jag njutit av det men shit jag får panik attacker, depp känner mig vilsen och trött  . Det känns som jag är Bella och söker Edward så som jag hungrar efter mina söta vänner.  

Men jag måste säga jag trodde inte att jag hade en sådan disciplin på mig själv och låtit det va och inte sprungit till sockerskåpet.


När tiden har kommit som det känns att det inte gör så förbreder jag mig, jag tar fram en stor vaxduk och dukar fram godis, glass, chips, en stor talltik med mat, en stor termos med te och lots of fruit. Jag äter av allt samtidigt som jag inte har fått föda på årtal och gått i ide.   

Efter detta matnöje är det som man har fått en käft smäll för jag somnar direkt på soffan och bara gäser och får en gravmage.


Tackar Gud för att vi lever i ett land där man inte behöver hungra.


Alla borde fasta nån gång för att veta hur det känns att vara en person utan mat och vatten, rent vatten måste också påpekas.


This is it

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcia nothing else to do - 5 oktober 2010 14:30

Hallå!   Nu är jag tillbaks för en liten stund. Har börjat jobba igen så det tar tid att hitta tillfällen då man får pausa och sätta sig framför datorn utan att någon annan pillar på tangentbordet samtidigt.     Tanke;   Är det ok att leva ...

Av marcia nothing else to do - 12 september 2010 22:20

Än idag har jag svårt att tro att så människor dog den 11sep nio år sedan, en dag som skapade så mycket sorg och hat.   Jag kan aldrig sätta mig in i de förluster och sorg som utspelades den dagen, en dag då många liv släcktes och djupa sår väckt...

Av marcia nothing else to do - 31 augusti 2010 11:47

Spela ett spel!!!   I tider har vi människor blandat oss med skvaller, skandaler, rykten och myter för att hålla oss incheck med the real life. Trots att många människor påstår att de inte bryr sig om sådant och skulle aldrig falla sig in och beb...

Av marcia nothing else to do - 1 augusti 2010 19:52

Ibland blir jag så less på folk som bär sitt skit i tider och gravlar i det och paintar om det om och om igen. Hur orkar dem jag menar blir det inte tungt och vilken energislösare  . Ok jag förstår om det finns saker som har sårat en ect men man behö...

Av marcia nothing else to do - 28 juni 2010 10:36

Vilken härlig vecka en hel del sol eller rättare sagt en massa sol, det behövs så blir folket gladare och mindre deprimerande . Det syns när solen tittar fram så blir vi människor ett med naturen, vi blir halvnakna, olika färgade, varma och skiner....

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards