Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Rubrik saknas

Av marcia nothing else to do - 9 juni 2010 11:24

Ibland blir saker och ting svårt men det hjälper inte att vardagen blir enspårigt samtidigt vet man att följer strömmen. Ekorren som bara snurrar runt sin lilla ekorrehjul.

När man fått insikt om vad vill eller vet så är inte bara trögt att starta motorn men även osäkert. Plötsligt blir man confussed och undrar om shitet stämmer. Segheten tar över och man ser hindren, målen, strategierna man kan inte hitta rätt karta. Och sen hitta gnistan och glöden att ta andra steget och det är den riktiga kampen inte idéerna eller drömmarna.

Vad är tillräckligt?

Att våga stå för sitt eller sina rättigheter, sin ambition eller något man bara vill.

Det finns ett ordspråk som uttrycker det bra; Det är det man begär, inte det man får, som säger vem man är. Barbara King

Vad vill vi människor egentligen ha ut av livet?

Sant; alla vill nog inte samma sak, men en sak har vi nog ändå gemensamt, lycka.

Min uppfattning av lycka är uppdelat, en lycka inom famlijen, nära och kära, arbetsplatsen, vännerna och bagaget. Det är inte alltid dem är i samharmoni, men det är alltid en eftersträvan hos mig personligen men samtidigt så bör det finnas en acceptans att det är omöjligt. För att vi människor i min mening aldrig hundra procent nöjda, mer bekväma av oss.

Får vi frågan vad önskar du dig eller vad vill du ha ut av ditt liv så finns det alltid något som inte finns i livskartan.

Det är bra att inte alltid vara nöjd för då slutar vi att leta och söka en starkare version av oss själva och vår kapicitet.

Ta andra steget och våga missa för du blir en misslyckare bara när du ger upp.

Life is a battle that u will never win because u are the only opponent against your self.

Möt din rädsla för det är bara du som känner till dennes svagheter och styrkor.

 

Thats it for today, give me a smile it makes life a bit easier:)

 

 
 
Ingen bild

Biggest fan.

13 juni 2010 23:03

Bra skrivet angående kvinnor och livet=) håller med om att dem aldrig är nöjda:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcia nothing else to do - 5 oktober 2010 14:30

Hallå!   Nu är jag tillbaks för en liten stund. Har börjat jobba igen så det tar tid att hitta tillfällen då man får pausa och sätta sig framför datorn utan att någon annan pillar på tangentbordet samtidigt.     Tanke;   Är det ok att leva ...

Av marcia nothing else to do - 12 september 2010 22:20

Än idag har jag svårt att tro att så människor dog den 11sep nio år sedan, en dag som skapade så mycket sorg och hat.   Jag kan aldrig sätta mig in i de förluster och sorg som utspelades den dagen, en dag då många liv släcktes och djupa sår väckt...

Av marcia nothing else to do - 31 augusti 2010 11:47

Spela ett spel!!!   I tider har vi människor blandat oss med skvaller, skandaler, rykten och myter för att hålla oss incheck med the real life. Trots att många människor påstår att de inte bryr sig om sådant och skulle aldrig falla sig in och beb...

Av marcia nothing else to do - 24 augusti 2010 11:19

Den senaste tiden alltså de senaste två veckorna, har jag fastat och bett am very proud. Från ca 3-4på natten till ca 21-20 på kvällen har jag varken druckit eller ätit och detta har fått mig inse hur mycket jag har småätit under dagarna under min ma...

Av marcia nothing else to do - 1 augusti 2010 19:52

Ibland blir jag så less på folk som bär sitt skit i tider och gravlar i det och paintar om det om och om igen. Hur orkar dem jag menar blir det inte tungt och vilken energislösare  . Ok jag förstår om det finns saker som har sårat en ect men man behö...

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards