Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

The Royal family

Av marcia nothing else to do - 1 juni 2010 16:10

Japp, nu har jag skapat mig en ny blogg efter att ha konstigt nog missat min första pga i dont know what.


Men nu är jag här :)

I morse tittade jag en kort stund på Good morgon på kanal ett och då diskutterades the royal wedding och dess medialiv.

Jag kan förstå att det finns en tung mediabevakning på dem, vi har inte många kända människor samt så är vi ett litet land så vi tager det lilla glam vi har.


Det jag inte fattar är varför dem ska få sitt bröllop betalt jag menar giftermål är något intimt och privat och att dessa två människot vill gifta sig är inte något jag vill eller andra skattebetalare jag känner betala för.


Vanliga arbetsklassare och medelklassare kämpar varje dag emot denna svåra tid med arbetslöshet och dålig ekonomi och det finns dem som sparar i årtal bara för att har råd att göra en liten fest och nu så får dem det gratis pga ett titel.


Folket klagar på socialbidragarna men att kungafamiljen ber om bidrag för resor och bröllop är ok!? Men ensamstående mammor och arbetslösa människor får tigga pengar och bråka med försäkringskassan om att få pengarna i tid, det är urlöjligt.


Dessa människor har råd att ordna sitt eget bröllop, jag menar dem bär tex Gucciväskor, guldklockor andra märkeskläder och accoarer, festar, reser när dem praktiskt taget vill mm dem lever redan i lyx och politikerna vill ge dem mer.


Fan alltså,,, ge dem pengarna till att skapa företag som ger jobb till folket och inte till två individer vid namn Vicktoria och Daniel.

Och inte nog med det har jag hört att Daniel måste sluta jobba för hinna göra vad??


Bara det här med att prins Carl  Phillip har gått en konst, design och form skola någonstans på denna planet och fått en egen serie med bestick och säljer dem ca 500kr per styck gör det bara mer irriterande: Det finns många formgivare och konstnärer här i Sverige med det tar årtal eller ibland aldrig för att dem att få ett namn. Men pga sin titel har prinsen redan en bestickserie.


Han har säkert gjort bra ifrån sig men det gör dem flesta formgivae, konstnärer, designer men dem för inte snålskjuts.


Kallar Sverige detta för, rättvisa och demokrati!! 


Dem har nog glitter, glam och lyx så att dem klarar sig elle vad tycker du?

(bilden är taget från http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7110766.ab)


Att dem donerar sin tid, för fester, välgörenhet, donationer ect gör många andra människor i detta land också och inte får dem sitt bröllop betalt.


Livet inte en dans på roser men Sverige gör det a hell lot a easier för the royal family, dem är minnsan royaliteter.


Alltså missförstå mig inte, det finns säkert en hel del som dem gör rätt för sig men när det kommer till sådana biståndsdelar så är det inte ok helt enkelt.


Demokrati är demokrati endast när politikerna vill att det existerar och just i detta fall så har den sopats under mattan!!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcia nothing else to do - 5 oktober 2010 14:30

Hallå!   Nu är jag tillbaks för en liten stund. Har börjat jobba igen så det tar tid att hitta tillfällen då man får pausa och sätta sig framför datorn utan att någon annan pillar på tangentbordet samtidigt.     Tanke;   Är det ok att leva ...

Av marcia nothing else to do - 12 september 2010 22:20

Än idag har jag svårt att tro att så människor dog den 11sep nio år sedan, en dag som skapade så mycket sorg och hat.   Jag kan aldrig sätta mig in i de förluster och sorg som utspelades den dagen, en dag då många liv släcktes och djupa sår väckt...

Av marcia nothing else to do - 31 augusti 2010 11:47

Spela ett spel!!!   I tider har vi människor blandat oss med skvaller, skandaler, rykten och myter för att hålla oss incheck med the real life. Trots att många människor påstår att de inte bryr sig om sådant och skulle aldrig falla sig in och beb...

Av marcia nothing else to do - 24 augusti 2010 11:19

Den senaste tiden alltså de senaste två veckorna, har jag fastat och bett am very proud. Från ca 3-4på natten till ca 21-20 på kvällen har jag varken druckit eller ätit och detta har fått mig inse hur mycket jag har småätit under dagarna under min ma...

Av marcia nothing else to do - 1 augusti 2010 19:52

Ibland blir jag så less på folk som bär sitt skit i tider och gravlar i det och paintar om det om och om igen. Hur orkar dem jag menar blir det inte tungt och vilken energislösare  . Ok jag förstår om det finns saker som har sårat en ect men man behö...

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards