Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

skönhet bullshit!

Av marcia nothing else to do - 2 juni 2010 22:18

Hur kan vi kvinnor vara så negativa mot oss själva vi är vår egen värsta kritikier.

Kan vi någonsin vara helt nöjda, och ska jag vara ärlig så tror jag inte på dem kvinnor som säger jag är nöjd 100procent på mig själv. Vi måste vara bra mammor, systrar,vänner, fruar, flickvänner och vara fullkomligt perfekt utanpå. Skit vilka krav vi har!! och jag glömde bort vi bör ha det mest moderna jobben också och vara utbildade för att vara lågbildad är ju en skam shit happen s alltså rent skit snack med andra ord. jag vill ta på mig en klännig utan att hitta mina fiender alltså mina skavanker. Har det funits en kvinna med en fullkomlig kropp som är helt en och en med sina tankar I dont think so för att vi är ju inte timglas och det är ju inte konstigt vi jämför oss med en matriel thing det är ju ännu sjukare. det finns något som heter acceptans av vår egen kropp men sen har vi resten som måste vara fullkomlig det som är runt oss.

Och alla jävla tidningar som påstår att de är för alla kroppformer men sätter en pinne på omslaget och som visar hur man förlorar 5kg på 5dagar med andra ord svält dig själv vem behöver mat??

Vi borde vara mer som männen skit i det yttre och låt baggaget, höfterna och magen pluta ut. Och vi kvinnor borde vara snällare mot varandra och erkänna hur det verkligen är så vi vet att vi inte är ensamma om våra bilder av oss själva.

Jag väntar på aliens för att se om det finns andra sorters variationer av kvinnan, dem kanske har en diet och mindcoaching som ger oss en och en med tanke och kropp.


Love your self  it makes life a little bit easier.


kram till oss females

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marcia nothing else to do - 5 oktober 2010 14:30

Hallå!   Nu är jag tillbaks för en liten stund. Har börjat jobba igen så det tar tid att hitta tillfällen då man får pausa och sätta sig framför datorn utan att någon annan pillar på tangentbordet samtidigt.     Tanke;   Är det ok att leva ...

Av marcia nothing else to do - 12 september 2010 22:20

Än idag har jag svårt att tro att så människor dog den 11sep nio år sedan, en dag som skapade så mycket sorg och hat.   Jag kan aldrig sätta mig in i de förluster och sorg som utspelades den dagen, en dag då många liv släcktes och djupa sår väckt...

Av marcia nothing else to do - 31 augusti 2010 11:47

Spela ett spel!!!   I tider har vi människor blandat oss med skvaller, skandaler, rykten och myter för att hålla oss incheck med the real life. Trots att många människor påstår att de inte bryr sig om sådant och skulle aldrig falla sig in och beb...

Av marcia nothing else to do - 24 augusti 2010 11:19

Den senaste tiden alltså de senaste två veckorna, har jag fastat och bett am very proud. Från ca 3-4på natten till ca 21-20 på kvällen har jag varken druckit eller ätit och detta har fått mig inse hur mycket jag har småätit under dagarna under min ma...

Av marcia nothing else to do - 1 augusti 2010 19:52

Ibland blir jag så less på folk som bär sitt skit i tider och gravlar i det och paintar om det om och om igen. Hur orkar dem jag menar blir det inte tungt och vilken energislösare  . Ok jag förstår om det finns saker som har sårat en ect men man behö...

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards