Alla inlägg under juni 2010

Av marcia nothing else to do - 28 juni 2010 10:36

Vilken härlig vecka en hel del sol eller rättare sagt en massa sol, det behövs så blir folket gladare och mindre deprimerande .

Det syns när solen tittar fram så blir vi människor ett med naturen, vi blir halvnakna, olika färgade, varma och skiner.


Det är inte konstigt att Sverige är ett land som intaget av lyckopiller ökar, vi ser sällan solen det är inte hela motivet men det påverkar, ibland så stiger ljusterapin.


Och det är dyrt att åka utomlands för att få njuta av värme och sol.

Vi får hoppas att solgudarna är milda mot oss denna sommar.


Nog om det, jag undrar hur saker och ting kan få en människa att från ena dagen vara naturlig varm och mjuk från nästa dag vara en bitch, jag menar hur kan en sådan transfermation äga rum med några timmars mellanrum?

Jag fattar inte hur det går till jag menar först lalalal sedan dksgdpsiptaåääor shit what just happend?

Det är som när Marlena från Våra bästa år blev besatt av djävulen.   

Klockan i huvudet på mig tickar för fullt jag vill veta mer snabbt.


Vad är det som försigår i huvudet på människan när Clark plötsligt istället för superman   blir Lex L , vad är det som går snett visst finns det orsaker eller motiv som får det att snurra men ibland så sker det bara från ingenstans I swear.

 Ni har säkert varit med om detta hur tänker ni?

Jag ser röda flaggan och tänker fly innan världen går under hahaha skämt det är allvar.

Hur länge kan man vara tyst innan man kan påpeka denna symtom och nej no drugs.

Är det för känsligt?

eller gå rakt på sak; jo, det är så jag undra hur du kan vara normal one minute sen ahagsjdfi? går du på med eller är det drugs kanske personlighetsstörning?

Schitzo.   

Shit man får nog gå varsamt fram man vet inte vad man har att göra med?  

Om ni har tips elle råd så vänligen skriv till inlägget

nice tiwuana

Av marcia nothing else to do - 9 juni 2010 11:24

Ibland blir saker och ting svårt men det hjälper inte att vardagen blir enspårigt samtidigt vet man att följer strömmen. Ekorren som bara snurrar runt sin lilla ekorrehjul.

När man fått insikt om vad vill eller vet så är inte bara trögt att starta motorn men även osäkert. Plötsligt blir man confussed och undrar om shitet stämmer. Segheten tar över och man ser hindren, målen, strategierna man kan inte hitta rätt karta. Och sen hitta gnistan och glöden att ta andra steget och det är den riktiga kampen inte idéerna eller drömmarna.

Vad är tillräckligt?

Att våga stå för sitt eller sina rättigheter, sin ambition eller något man bara vill.

Det finns ett ordspråk som uttrycker det bra; Det är det man begär, inte det man får, som säger vem man är. Barbara King

Vad vill vi människor egentligen ha ut av livet?

Sant; alla vill nog inte samma sak, men en sak har vi nog ändå gemensamt, lycka.

Min uppfattning av lycka är uppdelat, en lycka inom famlijen, nära och kära, arbetsplatsen, vännerna och bagaget. Det är inte alltid dem är i samharmoni, men det är alltid en eftersträvan hos mig personligen men samtidigt så bör det finnas en acceptans att det är omöjligt. För att vi människor i min mening aldrig hundra procent nöjda, mer bekväma av oss.

Får vi frågan vad önskar du dig eller vad vill du ha ut av ditt liv så finns det alltid något som inte finns i livskartan.

Det är bra att inte alltid vara nöjd för då slutar vi att leta och söka en starkare version av oss själva och vår kapicitet.

Ta andra steget och våga missa för du blir en misslyckare bara när du ger upp.

Life is a battle that u will never win because u are the only opponent against your self.

Möt din rädsla för det är bara du som känner till dennes svagheter och styrkor.

 

Thats it for today, give me a smile it makes life a bit easier:)

 

Av marcia nothing else to do - 2 juni 2010 22:18

Hur kan vi kvinnor vara så negativa mot oss själva vi är vår egen värsta kritikier.

Kan vi någonsin vara helt nöjda, och ska jag vara ärlig så tror jag inte på dem kvinnor som säger jag är nöjd 100procent på mig själv. Vi måste vara bra mammor, systrar,vänner, fruar, flickvänner och vara fullkomligt perfekt utanpå. Skit vilka krav vi har!! och jag glömde bort vi bör ha det mest moderna jobben också och vara utbildade för att vara lågbildad är ju en skam shit happen s alltså rent skit snack med andra ord. jag vill ta på mig en klännig utan att hitta mina fiender alltså mina skavanker. Har det funits en kvinna med en fullkomlig kropp som är helt en och en med sina tankar I dont think so för att vi är ju inte timglas och det är ju inte konstigt vi jämför oss med en matriel thing det är ju ännu sjukare. det finns något som heter acceptans av vår egen kropp men sen har vi resten som måste vara fullkomlig det som är runt oss.

Och alla jävla tidningar som påstår att de är för alla kroppformer men sätter en pinne på omslaget och som visar hur man förlorar 5kg på 5dagar med andra ord svält dig själv vem behöver mat??

Vi borde vara mer som männen skit i det yttre och låt baggaget, höfterna och magen pluta ut. Och vi kvinnor borde vara snällare mot varandra och erkänna hur det verkligen är så vi vet att vi inte är ensamma om våra bilder av oss själva.

Jag väntar på aliens för att se om det finns andra sorters variationer av kvinnan, dem kanske har en diet och mindcoaching som ger oss en och en med tanke och kropp.


Love your self  it makes life a little bit easier.


kram till oss females

Av marcia nothing else to do - 1 juni 2010 16:10

Japp, nu har jag skapat mig en ny blogg efter att ha konstigt nog missat min första pga i dont know what.


Men nu är jag här :)

I morse tittade jag en kort stund på Good morgon på kanal ett och då diskutterades the royal wedding och dess medialiv.

Jag kan förstå att det finns en tung mediabevakning på dem, vi har inte många kända människor samt så är vi ett litet land så vi tager det lilla glam vi har.


Det jag inte fattar är varför dem ska få sitt bröllop betalt jag menar giftermål är något intimt och privat och att dessa två människot vill gifta sig är inte något jag vill eller andra skattebetalare jag känner betala för.


Vanliga arbetsklassare och medelklassare kämpar varje dag emot denna svåra tid med arbetslöshet och dålig ekonomi och det finns dem som sparar i årtal bara för att har råd att göra en liten fest och nu så får dem det gratis pga ett titel.


Folket klagar på socialbidragarna men att kungafamiljen ber om bidrag för resor och bröllop är ok!? Men ensamstående mammor och arbetslösa människor får tigga pengar och bråka med försäkringskassan om att få pengarna i tid, det är urlöjligt.


Dessa människor har råd att ordna sitt eget bröllop, jag menar dem bär tex Gucciväskor, guldklockor andra märkeskläder och accoarer, festar, reser när dem praktiskt taget vill mm dem lever redan i lyx och politikerna vill ge dem mer.


Fan alltså,,, ge dem pengarna till att skapa företag som ger jobb till folket och inte till två individer vid namn Vicktoria och Daniel.

Och inte nog med det har jag hört att Daniel måste sluta jobba för hinna göra vad??


Bara det här med att prins Carl  Phillip har gått en konst, design och form skola någonstans på denna planet och fått en egen serie med bestick och säljer dem ca 500kr per styck gör det bara mer irriterande: Det finns många formgivare och konstnärer här i Sverige med det tar årtal eller ibland aldrig för att dem att få ett namn. Men pga sin titel har prinsen redan en bestickserie.


Han har säkert gjort bra ifrån sig men det gör dem flesta formgivae, konstnärer, designer men dem för inte snålskjuts.


Kallar Sverige detta för, rättvisa och demokrati!! 


Dem har nog glitter, glam och lyx så att dem klarar sig elle vad tycker du?

(bilden är taget från http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7110766.ab)


Att dem donerar sin tid, för fester, välgörenhet, donationer ect gör många andra människor i detta land också och inte får dem sitt bröllop betalt.


Livet inte en dans på roser men Sverige gör det a hell lot a easier för the royal family, dem är minnsan royaliteter.


Alltså missförstå mig inte, det finns säkert en hel del som dem gör rätt för sig men när det kommer till sådana biståndsdelar så är det inte ok helt enkelt.


Demokrati är demokrati endast när politikerna vill att det existerar och just i detta fall så har den sopats under mattan!!







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Give me a smile;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards